Vlogs, berichten en verhalen

In beeld

Toon enkel

Zelfroosteren bij de JP, jouw balans, jouw rooster, jouw team

Invloed op jouw rooster
Bij de JP kan jij zelf invloed uit oefenen op jouw dienstrooster. Wij geloven dat vertrouwen en eigenaarschap de basis vormen voor goed samenwerken. Dit geldt ook voor de manier waarop we dienstroosters inrichten. Met zelfroosteren via ONS kun je zelf aangeven wanneer je wilt werken, zodat je een goede balans vindt tussen werk en privé.

Een traject van leren en ontwikkelen
Zelfroosteren helpt je om werk en privé beter op elkaar af te stemmen. We werken continu samen aan verbetering, zodat het zelfroosteren steeds verder aansluit bij de wensen en mogelijkheden van onze teams. In overleg met jouw team krijg je de ruimte om flexibel te plannen, en samen zorgen jullie ervoor dat alle diensten goed ingevuld worden.

Onze kernwaarden in de praktijk
Onze kernwaarden eigenaarschap, vertrouwen en transparantie staan centraal in dit proces. Zelfroosteren geeft jou de kans om verantwoordelijkheid te nemen, zowel voor jouw eigen balans als voor het team. Je hebt invloed op jouw dienstrooster, en je staat er niet alleen voor. We leren van en met elkaar, versterken elkaar, elke dag weer. Samen maken wij het verschil!

Klinkt dit als een werkplek voor jou? Bekijk nu onze vacatures en kom werken bij de JP, waar jouw inbreng telt!

Bericht

Een diploma Maatschappelijk Zorg halen in 52 weken?

Dat kan! Door een unieke samenwerking met ROC Twente leiden we samen medewerkers op voor een MBO 3 of 4 diploma. Bij de JP past een op maat gemaakte opleiding welke aansluit bij de praktijk. Na gesprekken met ROC Twente waarin JP de wensen heeft gedeeld is een mooie opleiding ontstaan. Door JP-ers worden gastlessen gegeven om zo de theorie te verbinden aan de praktijk.

Lees hier meer over

Bericht

Medewerkeronderzoek 2023

Ruim 75% van de JP collega’s heeft zijn of haar mening gedeeld over hoe het is om te werken bij de JP. Een grote respons en dat is fijn, want zo zijn de resultaten ook echt van waarde. Hier zijn we trots op, en ook op de resultaten.

Zo geven JP-ers terug dat zij geïnspireerd zijn door de visie van de organisatie. De bevlogenheid is groot. Medewerkers krijgen energie van hun werk. Ze ervaren zeggenschap waarbij eigen ideeën en suggesties worden gebruikt om verbeteringen door te voeren. Het grootste trotspunt wat naar voren komt is onze cliëntgerichtheid.

Wil je meer weten? Klik hier.

Bericht

Professionals opleiden doen we samen

Om mensen te ondersteunen bij leven hebben we professionals nodig die passen bij de visie en werkwijze van de JP. Door (lokale) bewegingen op de arbeidsmarkt lukt het ons niet altijd de juiste professional op het juiste moment te vinden.

Bij de JP bewegen we mee met veranderende situaties en krijgen daarin het vertrouwen te doen wat nodig is. Zo kwam locatiecoördinator Bart in contact met de opleiders ROC en Avans Plus en deed de aanzet voor het ontwikkelen van een opleiding binnen de JP voor (nieuwe) professionals in de Betuwe.

Verder lezen? Klik hier.

Bericht

Twee nieuwe bestuurders voor de JP

Op 1 juni 2024 is voor de JP van den Bent stichting een nieuw hoofdstuk begonnen: op die datum startten twee nieuwe bestuurders: Gerjanne Kleen werkt al ruim 30 jaar in verschillende rollen bij de JP. Ronald Helder is sinds juli 2023 als interim-bestuurder bij de JP betrokken. Vanaf 1 juni 2024 vormen zij samen de raad van bestuur. De visie, cultuur en waarden van de JP zijn bij Gerjanne diepgeworteld. Ronald brengt jarenlange bestuurlijke ervaring met zich mee. Een krachtige combinatie. Samen kijken ze met een frisse blik naar de toekomst, waarin ze vanuit nieuwsgierigheid hun samenwerking vorm willen geven.

De raad van toezicht heeft tijd en ruimte genomen voor het wervingsproces. Daarbij waren medewerkers en verwanten intensief betrokken. Raad van bestuur en raad van toezicht werken nauw samen en besturen vanuit waarden, zodat medewerkers optimaal de ruimte en het vertrouwen krijgen om in de ondersteuning aan cliënten vraaggericht te kunnen werken en te doen wat nodig is.